Monday 25 November 2019

Bermain Forex Dengan Modal Kecil Sebanyak RM 10 Boleh Juga


Zaman sekarang ini jika kita kata kita tak ada cukup wang untuk melabur memang karut sekali. Jika ada RM 10 pun sudah cukup bagi kita untuk melabur. Yang paling senang simpan sahaja duit kita di saham amanah.

Jika kita inginkan pelaburan yang lebih mencabar, simpan duit sikit untuk bermain forex. Dengan modal RM 100 pun kita sudah layak bermain forex. Nak main forex bukannya susah, belajar dulu selok belok forex dan mainlah. Cubalah dengan akaun demo dahulu.

Aku mengesyurkan forex kerana kita boleh mengawal trade kita sendiri. Maksudnya kita buat keputusan sendiri untuk merancang, mengeluarkan modal, keluar dan masuk pasaran. Segala-galanya kita yang membuat keputusan. Tidak seperti lain-lain pelaburan, kalau boleh pun ia memerlukan modal yang besar.

Buatlah permainan forex ini sebagai satu hobi kita. Untung rugi janganlah dikira sangat, kalau buat betul-betul boleh dapat untung. Yang penting sekali ialah kepuasan diri kita dan tidak menyusahkan sesiapa.

Aku sendiri mengambil trading forex sebagai hobi. Buat masa sekarang sedang membuat trade dengan menggunakan akaun demo. Bermain forex memberi kepuasan kepada aku. Aku tidak perlu takut kepada kerugian kerana segalanya bukan secara real.

Waktu malam adalah waktu yang paling sesuai sekali untuk aku berhobi dengan forex. Aku perlu buat analisis tentang forex dan mempratikannya dalam trade aku. Manalah tahu  kot-kot dapat formula yang baik yang boleh buat duit, bolehlah aku trade secara real.

Pada pandangan aku, bermain forex setakat ini adalah cara kita buat duit dalam pelaburan dengan menggunakan modal yang amat rendah sekali. Bukan setakat itu sahaja, seperti aku katakan tadi, ia juga boleh dijadikan satu hobi. Hobi ini yang memerlukan segala skill berfikir dan melatih diri kita tentang disiplin untuk diri kita sendiri.






EmoticonEmoticon