Sunday 1 May 2016

Peringatan Untuk Kita Semua

Pagi-pagi lagi aku terima whatsapp dari seorang kawan dari group. Memang terasa sekali, hendak pula kawan rapat aku semasa muda-muda dulu baru sahaja kembali menemui Allah dalam 2/3 minggu yang lepas.

Aku tahu bukan kawan aku ini yang menulisnya, mungkin ada di antara kita yang sudah membacanya. Tak apalah demi untuk peringatan, aku masukkan juga dalam tulisan blog aku kali ini, moga kita sama-sama menghayatinya dan renung-renungkanlah.

Hidup kita pasti akan mati, tidak kira bila dan macam-macam cara kita menemui mati dan itu semuanya kehendak Allah. Allah yang menentukan segala-galanya.

Apakah persediaan kita sebelum mati? Dalam hal ini aku tak payah memberi jawapan, aku rasa semua orang tahu jawapannya.

Yang penting, apa yang perlu kita buat sebelum kita menemui kematian kita? Jika mahu mati dalam iman, apa yang perlu kita buat. Jika takut mati dalam kemiskinan, apa yang perlu kita buat sekarang. Mati itu pasti dan akhirat itu pasti sampai.



EmoticonEmoticon