Wednesday 30 September 2015

Berhati-hati Dengan Laman Web Anti Islam


Kelmarin aku terima whatsapp dari group aku memberi amaran dan pesanan tentang ada banyak laman web dari kaum anti islam yang memberi maklumat palsu mangenai islam. Bagi mereka yang sedang mengkaji mahupun ingin belajar tentang islam di internet mestilah berhati-hati dengan laman-laman web seperti di bawah ini:

www.answering-islam.org

www.aboutislam.com

www.thequran.com

www.Allahassurance.com

Mereka ini menyebarkan maklumat yang salah tentang Quran dan Hadis. Harap kita hendaklah berhati-hati dengan penerangan mereka tentang Islam.

Bagi mereka yang sedang belajar dan mengkaji tentang Islam lebih mendalam, harap janganlah membuat rujukan dengan laman-laman web seperti di atas. Banyak lagi laman web anti islam boleh didapati di internet. Kita mestilah berhati-hati.

Menyebarkan perkara ini adalah tanggung jawab aku sebagai seorang Islam. Janganlah kita biarkan mereka memperkotak-katikkan ugama kita. Jalan terbaik untuk kita berjaga-jaga dari mereka ini ialah dengan menyebar dan memberi tahu masyarakat internet Islam supaya tidak terpengaruh dengan laman-laman web seperti ini.

Dilarang juga kita menyanyi lagu 2NE1 dan EXO 'MAMA' kerana ada ayat dan latar yang tidak elok bagi seorang Muslim. Bagi laman-laman web seperti di atas, seboleh-bolehnya janganlah buka langsung. Sekali lagi aku katakan, aku rasa tanggung jawab aku sebagai seorang Islam menyampaikan kepada yang belum lagi mengetahui lagi tentamg perkara ini.

2 comments


"Mereka ini menyebarkan maklumat yang salah tentang Quran dan Hadis"
-Jelaskan?

This comment has been removed by the author.


EmoticonEmoticon