Sunday 1 November 2015

Mahkota Dewa Mampu Menurunkan Gula Bagi Pesakit Diabetes

Sejak aku tahu yang buah mahkota dewa mampu mengurangkan gula dalam darah, melancarkan perjalanan darah dan lain-lain lagi, aku mula mengamalkannya. Tetapi dengan mengamalkan minuman kopi pracampuran yang berasaskan buah mahkota dewa. Selain rasanya yang sedap, aku mula nampak sedikit perubahan apabila aku membuat pemereksaan gula dalam darah.


Aku selalu mengingatkan diri aku, minuman tambahan apa sekalipun yang kita ambil, ubat doktor kita tidak boleh tinggalkan. Makan tetap juga aku kena kawal, jangan main hentam sahaja. Setakat ini aku amat bersyukur, gula dalam darah tidaklah membimbangkan dan begitu juga dengan tekanan darah tinggi aku.  

Aku baru saja mendapat buah mahkota dewa yang selama ini aku dok cari-cari. Sepupu aku yang berikan kepada aku kerana dia tahu aku selalu minum kopi pracampuran mahkota dewa. Aku memang mengamalkan minuman kopi mahkota dewa. Aku memang dapat rasa kebaikannya.

Sekali ini aku akan minum air buah mahkota dewa. Apa yang aku dengar, rasanya tawar langsung tidak rasa pahit. Untuk minum air ini aku perlu potongnya nipis-nipis dan kemudian jemur hingga kering. Aku hendaklah  merebusnya terlebih dahulu, ambil airnya dan minum. Aku juga diberi tahu bijinya beracun dan boleh memabukkan. Bermakna aku hendaklah buang bijinya terlebih dahulu.

Apa yang aku tahu dan membaca tentang buah mahkota dewa, ia dapat membantu mengurangkan tekanan darah tinggi, mengurangkan gula dalam dara, mengurangkan sakit sendi dan bermacam-macam lagi. Ia juga dapat memberi kekuatan kepada tenaga batin utntuk lelaki. Ia bertindak sebagai anti oksida dan banyak lagi kebaikan yang telah terbukti tentang buah ini.

Aku sendiri ada penyakit kecing manis. Selama ini aku amalkan minuman kopi mahkota dewa sambil tidak tinggal ubatan dari hospital dan dapat mengurangkan paras gula dalam darah. Aku percaya mungkin dengan pengambilan air buah mahkota bersama ubat dari hospital akan lebih berkesan lagi, insyaallah dengan izin Allah.


EmoticonEmoticon